טלפון: 054-9464846 דוא"ל: nir@nir-massage.com כתובת: התאנה 33, תל מונד

בלוג

פריצת דיסק הינו מצב שנוזל הדיסק פורץ החוצה והוא מביא כאבים מוקרנים בעיקר לגב תחתון או לרגליים

כאבי גב תחתון חוויה לא נעימהבלשון המעטה.כמעט אחד מכל שלושה אנשים יחווה כאבי גב.אנו נתונים בלחץ רב דבר שמשפיע עלינו פיזית ורגשית.כאב עשוי להגיע בגלל עומס בשרירים .שגרה חיים לחוצה וטעונה גורמת מתח רב בשרירי גב תחתון ושרירי גב עליון.עבודות משא והרמת משקלים גם באימונים יעמיסו על שרירי גב תחתון ושרירי הישבן .דבר המתבטא בכאבי שרירים ויש מתאמנים שממשיכים בפעילות עד הכאב. מכורח עבודתם נאלצים אנשים לשבת שעות .לפעמים כאבי גב תחתון נובעים מלחץ על שרירי דלתא,זוקפי הגב לכל אורכם.שרירי הצוואר יורדים עד עמוד שדרה תחתון ומגבירים את הלחץ. עומס על שרירי הישבן מאמץ גב תחתון ויש הקרנה לרגליים.

תפקידם וחשיבותם של זוקפי הגב

בכל עיסוי חרום שהגעתי הלחץ מתבטא בשרירי זוקפי הגב העמוקים.חשיבות רבה לזוקפי הגב העמוקים האחראים על יציבה.טיפול בזוקפי הגב מוריד את הלחץ ומשפר את היציבה של הגוף.נוקשות בזוקפים תגביר את הלחץ בגב תחתון קושי בהליכה וקושי בתנועה.במקרים חמורים ינטרל את המטופל לגמרי. נקודות מעוררות כאב בגב התחתון עלולות להקרין לבטן ולישבן.דבר זה יתבטא ברגישות באזור עצם הזנב.עיסוי רקמות עמוק מרגיע את הלחץ גם על העצבים וגם על השרירים. כדי למנוע כאבי גב תחתון,חיזוק שרירי הבטן יעזור מאוד. העומס יורד כאשר אתם מתכופפים או עוסקים בפעילות ספורטיבית המאמצת את שרירי גב תחתון

לפעמים כאבי גב תחתון יכולים לנבוע מלחץ על שרירי דלתא,זוקפי הגב לכל אורכם,שרירי הצוואר היורדים עד עמוד שדרה תחתון ולהגביר את הלחץ או להתבטא מלחץ על שרירי הישבן המגביר עומס על גב תחתון ואז גם יש הקרנה לרגליים.

שרירי ישבן והקשר לכאבים בגב תחתון

שריר משור אחורי תחתון מתחבר לארבע חוליות בגב התחתון.האחיזה מאפשרת לתמוך במשקל הגוף בזמן תנועה.ברגע שנתפס השריר תהיה הגבלה בתנועה.במיוחד בכיפוף או ברצון לקום ממצב ישיבה לעמידה.הימנעו להושיט יד רחוק מדי,קל וחומר אם השרירים לא חמים.מתאמנים בצעו חימום קל לפני אימון,יעזור לכם להימנע מפציעות.בחרו מזרן רך שנוח לכם,מזרן טוב ימנע כאבי גב תחתון.יש נטייה להתייחס לשרירי הישבן כאזור אינטימי והדבר נכון.בעיסוי רפואי קל וחומר אם מדובר בפריצת דיסק חובה לטפל בשרירים אלה. בחרו מטפל או מטפלת שיהיה לכם נוח איתו/ה .באופן כללי כדאי לקבל עיסויים עם מטפל שמרגישים איתו בנוח. ללא שרירי העכוז אין אפשרות ללכת,לרוץ,לקפוץ ואפילו לעמוד אז תבינו כמה חשוב לטפל. תפקיד העכוז הגדול הוא לפשוט את הירך.הפעולה הבסיסית למשל בעליה במדרגות.קפיצה,ריצה,והליכה מצריכות שרירי עכוז חזקים. העכוז הגדול מתכווץ בחוזקה כאשר נשענים קדימה בברכיים כפופות ובכריעה ועוזר לקום מישיבה.

הגורמים ללחץ בשרירי העכוז

פעילות ספורטיבית או תנועה פתאומית יגבירו את הלחץ על שרירי ישבן.אנשים המבצעים שחייה במיוחד בחתירה גורמים למאמץ של שרירים אלו.ישיבה על משטח קשוח למשל על כסא שאינו נוח יגרמו ללחץ רב.אנשים העובדים על מחשב שעות מובטח להם כאבי גב תחתון. מניעה הטיפול הטוב ביותר אם אתם יושבים שעות אז קומו מהכסא לעיתים קרובות.מתחו שרירים כאשר הרגליים צמודות והידיים מותחות את כל הגב.אם הכסא אינו נוח,החליפו אותו כדי למנוע בעיות אלו.בצעו עיסוי רקמות עמוק או אם לא מסתדר קחו כדור טניס והיצמדו איתו אל הקיר.תוכלו לזוז ותרגישו את הכאב ביחד עם זאת את השחרור

כתיבת תגובה

עגלת קניות
התחילו להקליד כדי לראות מוצרים שאתם מחפשים.
דף הבית
הזמנת טיפולים
החשבון שלי